Teneriffa!



Nu ska jag försöka få ihop i alla fall ett inlägg om resan. Delar upp det i shopping och i upplevelser. Fattar ni vad jag menar då? Det gör ni säkert. Första dagen då vi landade gjorde vi inte så mycket. Mamma och jag var ganska trötta när vi hade landat. Vi packade upp, gick ut och åt och sen stupade vi i sängen klockan tio över åtta. Så pigg var jag!



Någon dag var vi på stranden kommer inte ihåg riktigt vilken, det var ca 25 grader varje dag och 23 grader i vattnet. Mamma och jag var mestadels på vårt hotell och solade och badade, för vi hade inte så nära till stranden eller rättare sagt till en fin badstrand, men vi hade en surfingstrand nära oss.



Jag brände mig så klart första dagen, så andra dagen tog vi en liten längre shoppingrunda. Me like! Fick shoppat en hel del, har jag berätta för er att jag har världens bästa mamma? :)



På torsdagen var vi på en ö nära Teneriffa som heter La Gomera. Det var en jättefin ö, mycket grönare än Teneriffa och utsikten var helt amazing!







La Gomera har ett eget språk som är med på FN:s världsarv lista, de visslar istället för att tala. Vi fick höra när de talade det och det var riktigt grymt! De har även med en nationalpark som är med på listan. I början av parken fanns det ett exemplar av alla växter som fanns i parken, som bara växte på La Gomera.



Det fanns snö, uppe vid vulkanen Teide! Det var helt sjukt vackert när man kunde se toppen av den.

Detta får bli allt för idag, hinner inte mer just nu. Har lite småsaker att fixa inför imorgon och ni glömmer väl inte att klockan nio ikväll börjar äntligen Desperate housewifes!
Hörs imorgon!

Kisses<33


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0