Älskade fredag<3

Skolan gick fort idag och efter det så följde jag och Amanda Raoul hem. Sedan skulle vi gå till Din sko så att jag kunde köpa mina älskade skor, och när vi kom fram så var dom slut! De fanns inte kvar i 37. Så nu är jag tillbaka på ruta ett igen!
Hämtade upp älskade syssling Frida vid halv fem och sen stack vi hem. Sara, Lina och Jeppe kom och så käkade vi pizza!!:) Och till efterrätt fick vi glass med hallon&blåbär med chokladsås. Mums!

Vi ställde lite frågor till 118800. Har ni riktigt tråkigt en dag så kan ni smsas dom. Så här skrev vi och dom:

Vi frågade:
Hur gammal är Pippi Långstrump

118800 svarade:

I böckerna samt i filmerna är pippi långstrump 9 år gammal. Löjlig ålder.

Sen skrev vi:
Har 118800 ingen sympati för nioåringar?

De svarade:
Inte 9åringar som bor ensamma i ett hus och har sockerdricka i ett träd. Det är sjukt!!

Vi skrev:
Tycker 118800 inte om sockerdricka?
118800 svarade:
Näe, det fräser i näsan och sprider krig och död. Vi på 18800 propagerar för att det bara ska få finnas Portello i butikerna.
Vi skrev:
Vad är Potello? Och varför är det bättre än sockerdricka?

De svarade:
Portello är en kolsyrad läskedryck som har sitt ursprung i Malmbergets bryggeri på 1920-talet.Det är en klassiks dryck i Norrland med en karamellaktig smak. Dtycken blandas efetr det gamla receptet och med riktigt socker. Den är 100 gånger bättre än sockerdricka för den har inge kemikalier i sig utan bara gjorde på rent socker.

Vi skrev:
Finns det ett sockerfritt alternativ till Portello? För min syssling är diabetiker.

De svarade: Det gör det tyvärr inte. Din syssling kommer tyvärr aldrig att få njuta av det libets nektar som en flaska portello kan erbjuda!
Vi skrev:
Hur kan sockerdricka sprida krig och död?
De svarade:
Sockerdricka innehåller guld och guld är som vi alla vet något alla vill ha och vill man ha något riktigt mycket så krigar man gärna för det.
Vi skrev:
Det står inte i innehållsförteckningen att sockerdricka innehåller guld. Hur vet ni det då?
De svarade:
Det är en hemlig ingrediens som inte står med där pga vissa anledningar. Skulle det stå med där så skulle hela världen spåra ur.

Jag vet vilka jag ska smsa när jag har tråkigt!

Kisses<33


Kommentarer
amanda

bästa fredagen ;D fan va roliga frågor x'D

2009-02-28 @ 12:49:30


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0